Sølvkroken

Vi gjennomfører en 360 graders markedsundersøkelse for Sølvkroken, og bistår med strategi- og forretningsutvikling.

Sølvkroken er Norges største leverandør av fiskeglede. Da de skulle i gang med en ny merkevarestrategi valgte de Moment Analyse som samarbeidspartner.

Sammen med Sølvkroken har vi intervjuet over 1000 fiskeinteresserte, gjennomført dybdeintervju av utvalgte forhandlere og intervjuet nærmere 100 butikker over hele landet. Alt samlet i en grundig rapportering som både belyser status pr i dag, men som også peker på viktige muligheter for Sølvkroken i fortsettelsen.

Sølvkroken har utviklet fiskeutstyr i 90 år, og slukene oser kvalitet. Da de tok kontakt med oss for å diskutere et samarbeid, var det tydelig at Sølvkroken også har ansatte med stort engasjement for merket.

Da er det inspirerende å samarbeide.

Bente og Eivind var helt fra oppstartsmøtet tydelige på hvilke utfordringer de sto i pr i dag. Sammen med oss utarbeidet vi en grundig metodikk der vi ble enige om ulike innfallsvinkler for å samle data om merkevaren.

Og de har fått mye spennende innsikt å jobb videre med. Blant annet hvor mye penger fiskeinteresserte forbruker på fiskeutstyr årlig, og hvilken type fiske som er mest populært akkurat nå.

- Det er gøy, men ikke overraskende, å se at det finnes høy kompetanse på merkevarebygging og analyse også lokalt på Agder, konkluderte Sølvkroken på LinkedIn i etterkant av prosjektet.

For vår del er det gøy at enda et solid norsk merke velger å samarbeide med oss om strategi- og forretningsutvikling.

Neste
Neste

Mizuno